Η συγκράτηση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ακόμη και η μείωσή τους, είναι βασικός στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τονίζει ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας σε συνέντευξή του στη «Ναυτεμπορική».
Η μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών από 1ης Μαΐου θα συγκρατήσει τις τιμές στα περσινά επίπεδα, ενώ στα ταχύπλοα θα επιτρέψει και τη μείωσή τους, τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
«Εμείς, σήμερα, έχουμε πάρει ένα ένα τα στοιχεία που προσθέτουν τα κόστη στα εισιτήρια και πιστεύουμε ότι σε σύντομο χρόνο θα έχουμε και άλλες θετικές ειδήσεις για το θέμα αυτό» σημειώνει ο Βασίλης Κικίλιας. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν άλλωστε σημαντικές μειώσεις για τους φοιτητές, για τους εργαζόμενους στα νησιά, για τις πολύτεκνες οικογένειες και για τους δικαιούχους κοινωνικού τουρισμού, προσθέτει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Επισημαίνει ότι βασικός πυλώνας της στρατηγικής του υπουργείου είναι η ασφάλεια με νέα πράσινα και ταχύτερα πλοία με ανέσεις, ενώ για το θέμα των καθυστερήσεων η ακυρώσεων δρομολογίων, δηλώνει ότι η νομοθεσία προβλέπει υποχρέωση για έγκαιρες ενημερώσεις προς τους επιβάτες, αλλά και αυστηρές ποινές.
Η συνέντευξη του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια στη «Ναυτεμπορική» έχει ως εξής:
-Κύριε υπουργέ, πρόσφατα ανακοινώσατε μείωση των λιμενικών τελών προκειμένου, εν όψει της εφαρμογής του νέου καυσίμου στην ακτοπλοΐα από 1η Μαΐου, να συγκρατηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Τι προσδοκάτε;
«Να συγκρατηθούν στα περσινά επίπεδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων, χωρίς να αποκλείουμε και τη μείωση των τιμών σε κάποιες κατηγορίες όπως π.χ. στα ταχύπλοα. Κοιτάξτε τι συμβαίνει: Η αύξηση του κόστους λειτουργίας για τα πλοία έρχεται από τα καύσιμα καθώς από 1ης Μαΐου θα εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός της ΕΕ για τα πλοία που ταξιδεύουν στη Μεσόγειο και θα πρέπει να χρησιμοποιούν μίγμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο. Πολύ σωστή περιβαλλοντική πολιτική, αλλά ακριβή. Ειδικά για εμάς τους Έλληνες, με τους δεκάδες νησιωτικούς προορισμούς. Εμείς ταξιδεύουμε συνεχώς, έχουμε ένα τεράστιο θαλάσσιο δίκτυο μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών από και προς τα νησιά μας, είναι όλη η διασύνδεση καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Και ναι, για τις διακοπές μας, δεν μπορεί να είναι “πολυτέλεια” να πάει μια οικογένεια με τα παιδάκια της σ’ ένα νησί. Οπότε στόχος μας είναι να περιορίσουμε το κόστος των μετακινήσεων και από 1ης Μαΐου, που θα ισχύσει το μέτρο της μείωσης των λιμενικών τελών, να υπάρξει συγκράτηση και στις τιμές των εισιτηρίων.
-Έχετε πει ότι αναμένετε σημαντικές αποφάσεις για το θέμα της τιμής των εισιτηρίων από τα ταχύπλοα που καίνε ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο. Αν τα ταχύπλοα δεν μειώσουν, αλλά αντίθετα αυξήσουν τις τιμές, αναμένετε να ληφθούν κάποια συγκεκριμένα μέτρα;
«Κύριε Ψύλο, κύριε Τσιριγώτη, τα ταχύπλοα πλοία ήδη καίνε το νέο καύσιμο, δεν αλλάζει δηλαδή το κόστος για αυτούς. Οπότε η μείωση των λιμενικών τελών τούς επιτρέπει να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων τους. Να γίνω όμως σαφής: Η ακτοπλοϊκή αγορά, όπως και η αεροπορική, εκτός από τις λεγόμενες “άγονες γραμμές”, είναι απελευθερωμένη, λειτουργεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αυτό που πιστεύω είναι ότι μετά τη δέσμη των μέτρων μας, ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών και θα έχουμε μειώσεις στα εισιτήρια των ταχυπλόων. Τώρα η πολιτεία δεν μπορεί να παρέμβει στον ελεύθερο ανταγωνισμό, αλλά έχει άλλα όπλα στην φαρέτρα της που δεν θα επιτρέψουν τη στρέβλωση του ανταγωνισμού και τις ενδεχόμενες κακές επιχειρηματικές πρακτικές».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ