Το μέλλον της εργασίας είναι ψηφιακό, αλλά περνάει από τη διαρκή μάθηση

0
92

Στο μέλλον της μάθησης και της εργασίας, όπως εστιάζει σε αυτό και προσαρμόζει την στρατηγική της η Deloitte, αναφέρθηκαν στελέχη του μεγαλύτερου δικτύου επαγγελματικών υπηρεσιών στον κόσμο, που συζήτησαν στο συνέδριο «Thessaloniki Future Thinking Dialogues 2022» (TFTD), το οποίο διοργανώνει, σε υβριδική μορφή, το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, με σκοπό την ανάδειξη της δυναμικής της Βορείου Ελλάδος σε πυλώνα συνεργασίας, ανάπτυξης και καινοτομίας.

Ο CEO της Deloitte Greece Δημήτρης Κουτσόπουλος, έθεσε τα σχετικά ερωτήματα στον Wassili Bertoen, Managing Partner στο Deloitte Center for the Edge και τον Lieven De Groodt, Global Learning and Deloitte University Leader της Deloitte. Στη συζήτηση αναδείχθηκε η σημασία της διαρκούς αναβάθμισης δεξιοτήτων και επανεκπαίδευσης, ανάγκη η οποία τεκμαίρεται και από τις σχετικές μελέτες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.

Μιλώντας για τα προσόντα και δεξιότητες που έχουν σήμερα τη μεγαλύτερη αξία, ο κ. Bertoen, εξήγησε, πως είναι λάθος η ταύτισή τους αποκλειστικά με τις ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίες, όπως σημείωσε, είναι μεν αναγκαίες, αλλά πιο κρίσιμο στοιχείο στην εξέλιξη είναι η περιέργεια. «Πολλές ψηφιακές δεξιότητες μπορούν να αποκτηθούν από κάποιον που έχει περιέργεια», παρατήρησε το στέλεχος της Deloitte, διευκρινίζοντας, πως «η περιέργεια αφορά το πάθος για εξερεύνηση» και «γνωρίζουμε πως οι άνθρωποι που μαθαίνουν πιο γρήγορα και βοηθούν τις επιχειρήσεις τους να συμβαδίζουν με τους ρυθμούς της εποχής, είναι εκείνοι που έχουν το πάθος της εξερεύνησης».

Στο πλαίσιο αυτό, σημείωσε, ότι θα πρέπει κάποιος να εστιάσει σε έναν τομέα που τον ενδιαφέρει και πάνω σε αυτόν να αναπτύσσει διαρκώς δεξιότητες, ενώ ανέλυσε τον τρόπο μέσα από τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί αυτή η εξέλιξη.

«Μπορείς να αποκτήσεις νέες δεξιότητες αν φροντίσεις για δύο πράγματα: Όταν έχεις ένα πρόβλημα να μην επιστρέφεις στον χώρο σου για να προσπαθήσεις να το λύσεις μόνος σου. Πρέπει να βγαίνεις έξω και να συζητάς με τους συναδέλφους σου, ή και συναδέλφους εκτός της επιχείρησής σου, να αναζητάς την νοοτροπία, τον τρόπο σκέψης και να μην προσπαθείς να λύσεις το πρόβλημα μόνος σου. Και ο δεύτερος τρόπος να αποκτήσεις δεξιότητες είναι να ρωτάς. Το να κάνει κανείς ερωτήσεις είναι πηγή δύναμης και όχι ένδειξη αδυναμίας. Και μετά να συνεργάζεσαι. Αν έχεις συνεργατική νοοτροπία μπορείς να οικοδομήσεις τις άλλες δεξιότητες», επισήμανε ο κ. Bertoen. Επισήμανε, δε, πως «το αντίθετο της περιέργειας είναι ο φόβος, το να κλείνεις το μυαλό σου και να μην έχεις στόχο».

Στις μεγάλες αλλαγές που επέβαλε η πανδημία στο εργασιακό περιβάλλον αλλά και στην παρακαταθήκη που άφησε στις επιχειρήσεις αναφέρθηκε ο κ. Lieven, εξηγώντας πως μέσα σε μία νύχτα ακόμη χρειάστηκε «να αναπτύξουμε τη συνεργατικότητα και την ηγεσία σε ψηφιακό και υβριδικό περιβάλλον» και «από τα τυπικά δια ζώσης προγράμματα εκπαίδευσης σε μία νύχτα ως επιχείρηση ψηφιοποιήσαμε όλες τα προγράμματα εκπαίδευσης».
Ο κ. Lieven, επισήμανε την ανάγκη εστίασης των επιχειρήσεων σε μία νοοτροπία συνεχιζόμενης μάθησης των εργαζομένων. Πρόσθεσε δε, ότι αυτή επιτυγχάνεται μέσα από πρακτικές καθοδήγησης και συμβουλευτικής, «με το να μαθαίνει κανείς από τους πιο έμπειρους συναδέλφους του, κάθε επαγγελματίας να έχει έναν πιο έμπειρο σύμβουλο, που έχει περάσει κάποια χρόνια στην ίδια θέση και μπορεί να τον συμβουλεύει σε διαρκή βάση».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ